Pametno upravljaj svojim vremenom

Upravljanje vremenom proces je planiranja i kontroliranja vremena utrošenog na određene aktivnosti, posebno za povećanje efikasnosti i produktivnosti. Ovakva metoda dobro dođe za svakog studenta da lakše organizira svoje zadatke po važnosti.

Studenti često pretpostavljaju da uspješno učenje isključuje društveni život i hobije. No, upravo su kombinacija studiranja i slobodnog vremena nužni za uspjeh na fakultetu. Zvuči čudno i kontradiktorno? Zapravo i ne, samo treba znati upravljati svojim vremenom.

Kako započeti upravljati svojim vremenom?

Prvi je korak odrediti svoje ciljeve i prioritete. Na prvu ovo zvuči kao nešto što se podrazumijeva i da je skroz razumljivo da želiš npr. završiti studij. No, ipak trebaš osvijestiti svoje dugoročne ciljeve i način na koji je ostvarivanje kratkoročnih zadataka povezano s postizanjem dugoročnih ciljeva. To može pomoći u povećavanju motivacije za onime što trenutno radiš.

Za ostvarivanje dugoročnih ciljeva potrebno je ispuniti razne kratkoročne ciljeve. Primjerice, da bi završio/završila fakultet (dugoročni cilj), trebaš položiti sve ispite, napisati sve seminarske radove te prisustvovati na brojnim predavanjima (kratkoročni ciljevi). 

Zašto je važno definirati i osvijestiti dugoročne i kratkoročne ciljeve? Ako bi se držalo/držala samo dugoročnih ciljeva, to bi negativno djelovalo na tvoju motivaciju jer su dugoročni ciljevi obično toliko veliki i u dalekoj budućnosti da se mogu činiti nedostižnima, pa čak i neostvarivima. S druge strane, ako se držiš samo kratkoročnih ciljeva bez razumijevanja njihove veze s dugoročnim ciljevima, onda se gubi smisao u svemu onome što svakodnevno radiš, te se time također smanjuje motivacija za onime što radiš. Zato je važno definirati dugoročne i kratkoročne ciljeve.

Plan i izrada rasporeda

Kako bi ostvario/ostvarila određene ciljeve, potrebno ih je primijeniti u tvoj svakodnevni raspored. Izrada mjesečnog, tjednog ili dnevnog plana i organizacija može pomoći da imaš više vremena za bavljenje različitim stvarima u životu. Jednostavnom analizom svojega vremena otkrit ćeš da bi ti uz dobru organizaciju ostalo više vremena nego što misliš.

Što možeš učiniti kako bi se pridržavao/pridržavala postavljenih planova?

  • Postavi planove koji su u skladu s tvojim ciljevima i životnim stilom.
  • Zapiši plan na mjesto na kojem će ti biti dostupan većinu vremena (planer, telefon).
  • Ako imaš puno obaveza, stavi podsjetnike (post-it papirići, podsjetnici na telefonu).
  • Izbjegavaj obavljanje više stvari u isto vrijeme jer time smanjuješ produktivnost.
  • Organiziraj radni prostor tako da si olakšaš obavljanje zadataka (npr. neka materijali za učenje koje trenutno obavljaš budu dostupni, a ostali materijali spremljeni).
  • Registriraj „kradljivce vremena“ i izbaci ih iz vremena planiranog za rad (npr. društvene mreže, televizija, pozivi na druženja itd.).
  • Na kraju svakog dana zabilježi u kolikoj si mjeri ostvario/ostvarila plan.
  • Podijeli s bliskim ljudima na koji način organiziraš svoje vrijeme i zamoli ih da ti budu podrška.
  •  

Kako ti Sveučilišna knjižnica može pomoći?

  • U knjižnici uvijek možeš očekivati radnu atmosferu bez ometanja i smetnji.
  • U prostoriji za tihi rad možeš u miru izvršavati sve svoje zadatke i obaveze.
  • U prostoriji za grupni rad možeš rješavati zadatke s kolegama i biti si međusobna podrška.
  •  

U drugoj objavi pisat ćemo o različitim metodama za uspješno upravljanje vremenom 😊